Grafika komputerowa

Grafikę komputerową wykorzystuje się między innymi do tworzenia wszelkiego rodzaju publikacji, materiałów reklamowych czy retuszu zdjęć. Kursy grafiki komputerowej kierujemy do osób z zacięciem artystycznym, które lubią swoje pomysły przekształcać w konkretne projekty, fotografów, którzy chcą się nauczyć poprawnie retuszować swoje zdjęcia i wszystkich, którzy chcieliby w przyszłości znaleźć pracę związaną z grafiką. Kursanci poznają obsługę programów graficznych Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator w stopniu podstawowym.

Ukończenie kursu grafiki umożliwia uczestnikom rozpoczęcie pracy na samodzielnym stanowisku grafika komputerowego lub daje możliwość otwarcia własnej działalności gospodarczej. Posiadanie umiejętności związanych z pracą w zawodzie grafika komputerowego umożliwia pracę nie tylko w branżach związanych z reklamą, ale również wielu innych oraz możliwość otwarcia własnej działalności gospodarczej.

Celem kursu jest nabycie przez słuchaczy wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych z zakresu m.in.:
1) tworzenia grafiki wektorowej
2) obróbki grafiki rastrowej
3) korzystania z narzędzi programów graficznych
4) tworzenia ogłoszeń, logo firmy, gazetek, ulotek, plakatów, itp.

Tryb nauki: popołudniowy lub weekendowy
Wymiar godzinowy kursu: 60 godz. dydaktycznych

Liczba grup: 1 (20 osób/grupę)

Plan nauczania – Adobe Photoshop
Liczba godzin w cyklu nauczania
Wprowadzenie do grafiki
1) Różnice pomiędzy grafiką rastrową i wektorową
2) Formaty plików w grafice rastrowej i bitmapowej
3) Rozdzielczość, skalowanie, kadrowanie, kompresja bezstratna i stratna, modele barwne, profile kolorów i zarządzanie nimi
2 godz.
Wprowadzenie do Adobe Photoshop
1) Zapoznanie z interfejsem programu
2) Korzystanie z palet i dostosowanie ich do potrzeb
3) Klawisze skrótów
3 godz.
Skalowanie i kadrowanie
1) Skalowanie dokumentu
2) Kadrowanie postaci
2 godz.
Warstwy
1) Tworzenia, edycja i porządkowanie warstw
2) Organizacja warstw w grupach
3) Efekty warstw (przenoszenie i wyrównywanie)
4) Używanie okna styli warstw (edycja styli)
5) Mieszanie warstw
4 godz.
Selekcje i maskowanie
1) Narzędzia selekcji
2) Edycja selekcji
3) Zmiana wielkości selekcji
4) Nakładanie maski: quick mask, climping mask
3 godz.
Podstawy fotomontażu i korekcji zdjęć
1) Szparowanie
2) Zmiana tła
3) Kontrast i jasność
4) Obraz HDR
5) Histogram
4 godz.
Praca z tekstem
1) Paleta paragraf i czcionka
2) Nakładanie efektów na tekst
3) Wyrównanie, justowanie, akapity
2 godz.
Plan nauczania – Adobe Illustrator
Liczba godzin w cyklu nauczania
Wprowadzenie do grafiki
1) Różnice pomiędzy grafiką rastrową a wektorową
2) Przestrzenie barwne
3) Kolory dodatkowe pantone
4) Formaty plików w grafice rastrowej i bitmapowej
2 godz.
Ustawienia programu
1) Ustawienia Dokumentu i color settings
2) Wygodne skróty klawiszowe i triki
3) Organizacja palet i obszaru roboczego
3 godz.
Zaznaczenia
1) Wybieranie obiektów
2) Przesuwanie
3) Ukrywanie
2 godz.
Transformacje
1) Skalowanie, obijanie, pochylanie, obracanie
2) Zmiany kształtów
1 godz.
Zmiany kształtów
1) Narożniki
2) Dodawanie punktów
3) Uśrednianie
4) Łączenie punktów
2 godz.
Wypełnienie i obrys
1) Mieszanie
2) Zmiana atrybutów
3) Tworzenie wzorów wypełnienia
3 godz.
Warstwy
1) Organizacja w warstwach
2) Łączenie i spłaszczanie
2 godz.
Pióro i ołówek
1) Tworzenie krzywych
2) Krzywa Beziera
2 godz.
Ścieżki złożone
1) Tworzenie i edycja ścieżek złożonych
2) Zmiany położenia obiektów w grupie
3) Zasady wycinania ścieżek złożonych
4) Automatyczne trasowanie
2 godz.
Maski i blendy zniekształcenia
1) Przycinanie obiektów
2) Maskowanie tekstu
3) Zniekształcania
2 godz.
Symbole
1) Biblioteki symboli
2) Tworzenie i edycja symboli
2 godz.
Filtry i efekty
1) Nakładanie efektów na obiekty i warstwy
2) Obiekty dynamiczne
3) Efekty rastrowe
4) Wielopoziomowe nakładanie efektów
2 godz.
Wzorce (templates)
1) Baner, broszura, wizytówka, certyfikat, plakat
2) Menu DVD
3) T-shirt
2 godz.